Treść orzeczenia
UZASADNIENIE
Decyzją z 14 grudnia 2020 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych I Oddział w Ł. ponownie ustalił dla K. S. wysokość kapitału początkowego na dzień 1 stycznia 1999 r. Do ustalenia wartości kapitału początkowego Zakład przyjął podstawę wymiaru w kwocie 603,73 zł. Do obliczenia podstawy wymiaru kapitału oraz wskaźnika wysokości tej podstawy przyjęto przeciętną podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne z 10 kolejnych lat kalendarzowych od 1 stycznia 1989 r. do 31 grudnia 1998 r. Wskaźnik wysokości podstawy wymiaru kapitału początkowego wynosi 49,45%, a do jego obliczenia ZUS przyjął następujące zarobki wnioskodawcy:
- z 1989 r. - w wysokości 270300 zł, kwota rocznego przeciętnego wynagrodzenia ogłoszona za rok kalendarzowy 2481096 zł, stosunek podstawy wymiaru składek do przeciętnego wynagrodzenia za rok kalendarzowy 21,79%
- z 1990 r. - w wysokości 4617376 zł, kwota rocznego przeciętnego wynagrodzenia ogłoszona za rok kalendarzowy 12355644 zł, stosunek podstawy wymiaru składek do przeciętnego wynagrodzenia za rok kalendarzowy 37,37%
- z 1991 r. - w wysokości 10949221 zł, kwota rocznego przeciętnego wynagrodzenia ogłoszona za rok kalendarzowy 21240000 zł, stosunek podstawy wymiaru składek do przeciętnego wynagrodzenia za rok kalendarzowy 51,55%
- z 1992 r. - w wysokości 17614800 zł, kwota rocznego przeciętnego wynagrodzenia ogłoszona za rok kalendarzowy 35220000 zł, stosunek podstawy wymiaru składek do przeciętnego wynagrodzenia za rok kalendarzowy 50,01%
- z 1993 r.- w wysokości 25879200 zł, kwota rocznego przeciętnego wynagrodzenia ogłoszona za rok kalendarzowy 47940000 zł, stosunek podstawy wymiaru składek do przeciętnego wynagrodzenia za rok kalendarzowy 53,98%
- z 1994 r. - w wysokości 34467000 zł, kwota rocznego przeciętnego wynagrodzenia ogłoszona za rok kalendarzowy 63936000 zł, stosunek podstawy wymiaru składek do przeciętnego wynagrodzenia za rok kalendarzowy 53,91%
- z 1995 r. - w wysokości 4648,81 zł, kwota rocznego przeciętnego wynagrodzenia ogłoszona za rok kalendarzowy 8431,44 zł, stosunek podstawy wymiaru składek do przeciętnego wynagrodzenia za rok kalendarzowy 55,14%