Treść orzeczenia
Sygn. akt VIII U 855/22
UZASADNIENIE
Decyzją z dnia 9 marca 2022 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych II Oddział w Ł. stwierdził, że podstawa wymiaru składek A. R. z tytułu zatrudnienia u płatnika składek (...) spółki z ograniczoną odpowiedzialnością spółce jawnej wynosi:
- za
czerwiec 2017 roku - na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe – 4.476,26 złotych, na ubezpieczenie zdrowotne – 3.862,57 złotych, a wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne – 347,63 złote
- za
lipiec 2017 roku - na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe – 4.564,18 złotych, na ubezpieczenie zdrowotne – 3.938,44 złotych, a wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne – 354,46 złotych
W uzasadnieniu decyzji organ rentowy wskazał, że płatnik składek (...) spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka jawna, zawarła z (...) spółką z ograniczoną odpowiedzialnością umowę świadczenia usługi personelu tymczasowego, której przedmiotem było oddelegowanie przez ten podmiot do klienta personelu tymczasowego (osób wykonujących na rzecz (...) spółki z ograniczoną odpowiedzialnością pracę na podstawie umowy o dzieło, umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług) i w ramach tej umowy do płatnika delegowani byli przez (...) zleceniobiorcy, będący jednocześnie pracownikami płatnika, wykonujący w ramach zlecenia czynności zbliżone do czynności wykonywanych w ramach obowiązków pracowniczych.
(decyzja k 2619-2626 akt ZUS)
Decyzją z dnia 9 marca 2022 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych II Oddział w Ł. stwierdził, że podstawa wymiaru składek P. Z. (1) z tytułu zatrudnienia u płatnika składek (...) spółki z ograniczoną odpowiedzialnością spółce jawnej wynosi:
- za
styczeń 2017 roku - na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe – 3.851,06 złotych, na ubezpieczenie zdrowotne – 3.323,08 złotych, a wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne – 299,08 złotych,
- za
lipiec 2017 roku - na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe – 3.959,90 złotych, na ubezpieczenie zdrowotne – 3.416,99 złotych, a wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne – 307,53 złotych,