Treść interpretacji
pien
LAKLAO
ZU | ssrecz : razy
Gdański/ listopada 2022 r,
Oddział w Gdańsku
DI/100000/43/1150/2022
Dane identyfikacyjne:
NIP:
Decyzja nr 591
Na podstawie art. 34 ust. 1 i ust. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
(Dz. U. z 2021 r., poz.162 ze zm.), w związku z art. 83 d ustawy z dnia 13 października 1998
r. O systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U, z 2022 r., poz.1009 ze zm.), Zakład
Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Gdańsku uznaje za nieprawidłowe stanowisko zawarte
we wniosku przedsiębiorcy Pana prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą złożonym w dniu 25 października 2022 r. w
sprawie niepodlegania ubezpieczeniom społecznym przez osobę prowadząca działalność
gospodarczą pobierającą jednocześnie stypendium doktoranckie w kwocie niższej niż kwota
minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Uzasadnienie
W dniu 25 października 2022 r. do Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Gdańsku
wpłynął wniosek przedsiębiorcy Pana prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą o wydanie interpretacji indywidualnej w
trybie art, 34 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
Wnioskodawca wskazał, że jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w
rozumieniu ustawy Prawo przedsiębiorców. Prowadzona działalność gospodarcza ma
charakter ciągły, zorganizowany oraz nastawiony na zysk.
Począwszy od początku października 2022 roku, Wnioskodawca posiada status doktoranta
w szkole doktorskiej prowadzonej przez Uczelnię Wyższą. Wnioskodawca nie posiada tytułu
doktora ani nie Jest zatrudniony na uczelni wyższej, W związku z powyższym, począwszy od
października 2022 roku, Wnioskodawca będzie otrzymywał stypendium doktoranckie, o
którym mowa w art. 209 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym
i nauce, Wysokość otrzymywanego stypendium została określona w art. 209 ust, 4
wskazanej ustawy - będzie wynosić nie mniej niż 37% wynagrodzenia profesora uczelni.
Zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września
2018 r. w sprawie wysokości minimalnego miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego dla