Treść interpretacji
ZAKŁAD
SPOŁECZNYCH
Gdańsk, 7 listopada 2025r.
Oddział w Gdańsku
D/100000/43/976/2025
Dane identyfikacyjne:
NIP
Decyzja nr 572
Na podstawie art. 34 ust. 1 i ust. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
(Dz. U. z 2024 r., poz.236 ze zm.), w związku z art. 83 d ustawy z dnia 13 października 1998
r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2025 r., poz.350 ze zm.), Zakład
Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Gdańsku uznaje za prawidłowe stanowisko zawarte we
wniosku złożonym w dniu 3 października 2025 r. przez . dotyczące
nieuwzględnienia w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie
zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych wartości
korzyści materialnych polegających na zakupie przez pracowników pakietów medycznych
po cenach niższych niż detaliczne.
Uzasadnienie
W dniu 3 października 2025 r. do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wpłynął wniosek
wydanie interpretacji indywidualnej w trybie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca
2018 r. Prawo przedsiębiorców. Wniosek został uzupełniony poprzez opatrzenie go
podpisami osób reprezentujących spółkę dnia 29 października 2025 r.
Wnioskodawca wskazuje, że od dnia 09.09.2015 aneksowaną 14 kwietnia 2023 roku
posiada umowę opieki medycznej dla pracowników, zawartą z firmą z
siedzibą w
Z opieki medycznej mogą korzystać wszyscy zatrudnieni w spółce pracownicy poprzez
dobrowolne przystąpienie do programu opieki medycznej, potwierdzone pisemną zgodą
pracownika przesłaną do działu kadr.
Składka miesięczna za pracownika jest finansowana obecnie przez pracodawcę. Od 1
stycznia 2026 roku Pracownik będzie płacił składkę w wysokość zł natomiast Pracodawca
pozostałą kwotę składki. Składka opłacana przez Pracodawcę stanowić będzie przychód
ul. Chmielna 27/33 www.zus.pl Centrum Kontaktu Klientów ZUS
80-748 Gdańsk e-mail: cotśPzus.pl tel. 22 560 16 00
pracownika ze stosunku pracy, w rozumieniu ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
dochodowym od osób fizycznych.
Ponadto zakład pracy zamierza wprowadzić do obowiązującego dla tego Pracodawcy