Treść interpretacji
ZUS | 1a Lublin, 4% czerwca 2019r.
SPOŁECZNYCH
Oddział w Lublinie
WPI/200000/43/516/2019
Dane identyfikacyjne Wnioskodawcy:
NIP:
KRS:
Wnioskodawca:
Pełnomocnik:
Decyzja nr 516 / 2019
Na podstawie art. 34 ust. 1 i ust. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. — Prawo przedsiębiorców
(Dz.U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.) w związku z art. 83d ustawy z dnia 13 października 1998 r.
o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 300 ze zm.) Zakład Ubezpieczeń
Społecznych Oddział w Lublinie odnosząc się do treści wniosku złożonego w dniu 22 maja
2019 r. przez spółkę:
1. uznaje za nieprawidłowe stanowisko Wnioskodawcy w sprawie niepodlegania
ubezpieczeniom społecznym przez obywateli państw obcych, z którymi Wnioskodawca
zawarł umowy zlecenia - zleceniobiorców spoza UE, osoby z Ukrainy, zatrudnione na
podstawie zezwolenia na pracę sezonową lub oświadczenia o powierzeniu wykonywania
pracy cudzoziemcowi, na okres pracy wynoszący łącznie nie dłużej niż 6 miesięcy w ciągu
kolejnych 12 miesięcy,
2. uznaje za nieprawidłowe stanowisko Wnioskodawcy w sprawie niepodlegania
ubezpieczeniom społecznym przez obywateli państw obcych, z którymi Wnioskodawca
zamierza zawrzeć umowy zlecenia - złeceniobiorców spoza UE, osoby z Republiki
Motdawii i Ukrainy zatrudnione na podstawie zezwolenia na pracę sezonową lub
oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi, na okres pracy
wynoszący łącznie nie dłużej niż 6 miesięcy w ciągu kolejnych 12 miesięcy,
ul. Tomasza Zana 36, 38C WWW.Zus.pl Centrum Obsługi Telefonicznej
20-601 Lublin e-mail: cot©zus.pl tel. 22 560 16 00
3. uznaje za nieprawidłowe stanowisko Wnioskodawcy w sprawie niepodlegania
ubezpieczeniom społecznym przez obywateli państw obcych, z którymi Wnioskodawca
zamierza zawrzeć umowy zlecenia - zleceniobiorców spoza UE, osoby z Republiki
Armenii, Republiki Białorusi, Republiki Gruzji, Federacji Rosyjskiej zatrudnione na
podstawie zezwolenia na pracę sezonową lub oświadczenia o powierzeniu wykonywania
pracy cudzoziemcowi, na okres pracy wynoszący łącznie nie dłużej niż 6 miesięcy w ciągu
kolejnych 12 miesięcy,