Treść interpretacji
zU4 | yn AMI Lublin, ZŁ sierpnia 2019r
SPOŁECZNYCH
Oddział w Lublinie
WPI/200000/43/737/2019
Dane identyfikacyjne wnioskodawcy:
NIP:
Adres do korespondencji:
DECYZJA Nr 737 / 2019
Na podstawie art. 34 ust. 1 i ust. 5 ustawy z. dnia 6 marca 2018r, — Prawo przedsiębiorców
(t.j. Dz, U. z 2018r. poz. 650 ze zm.) w związku z art. 83d ustawy z dnia 13 października
1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 300 ze zm.) Zakład
Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie uznaje za nieprawidłowe stanowisko
przedstawione we wniosku złożonym w dniu 29 lipca 2019r, przez Przedsiębiorcę
w sprawie możliwości ustalenia najniżej podstawy wymiaru składek
na ubezpieczenia emerytalne i rentowe na podstawie art. 18c ustawy o systemie
ubezpieczeń społecznych.
UZASADNIENIE
W dniu 29 lipca 2019r, do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie wpłynął
wniosek Przedsiębiorcy o wydanie interpretacji
indywidualnej w trybie art. 34 ustawy Prawo przedsiębiorców,
Wnioskodawczyni wskazała, iż z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej od dnia
13 marca 2017r. obowiązkowo podlegała ubezpieczeniom społecznym | ubezpieczeniu
zdrowotnemu. Wnioskodawczyni jako osoba rozpoczynająca prowadzenie działalności
gospodarczej od dnia 13 marca 2017r, opłacała preferencyjne składki na obowiązkowe
ubezpieczenia emerytalne, rentowe i wypadkowe, obliczane od podstawy wynoszącej 30 %
minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz składkę na ubezpieczenie zdrowotne (kod
ubezpieczenia 05 70 00), które opłacała do 31 października 2017r. Od 1 listopada 2017r.
oprócz w/w obowiązkowych składek Wnioskodawczyni opłacała również składkę
na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe [kod ubezpieczenia 05 70 00).
du: —— === >
ul. Tarnasza Zana 36, 38C www.tus.pl Centrum Obsługi Teiefonicznej
20-601 Lublin e-miil: cotdzus gl teł 22 560 16 00
Wnioskodawczyni w dniu 19 kwietnia 2018r. urodziła dziecko | po urodzeniu dziecka,
w szczególności z obawy na utratę kontrahentów nie zawiesiła prowadzenia działalności
gospodarczej. W związku z powyższym, od dnia 19 kwietnia 2018r, do dnia 17 kwietnia