Treść interpretacji
ZU ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Oddział w Lublinic
uł, T. Zana 36-38C, 20-601 Lublin
—i——zzdo o Z
Lublin, dnia $%P maja 2015
WPI/200000/ 43/588/2015
Dane identyfikacvyine wnioskodawcy:
DECYZJA NR 588 / 2015
Na podstawie art, 10 ust, | i ust. S ustawy z dnia 2 lipca 2004 r, o swobodzie działalności
gospodarczej (tekst jedn, Dz. U. z 2015r, poz.584) w związku z art. 83d ustawy z dnia 13
października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015r. poz. 121)
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie uznaje za nieprawidłowe stanowiska
zawarte we wniosku złażannym w dniu 14 maią 2015r. przez przedsiębiorcę
w sprawie prawa do opłacania składek
M MAŁĄ MIECZE IposecznE Z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej
od podstawy wymiaru w wysokości zadeklarowanej kwoty nie niższej jednak niż 30 %
minimalnego wynagrodzenia za pracę w okresie pierwszych 24 miesięcy kalendarzowych
od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej.
UZASADNIENIE
W dniu 15 maja 2015r, do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w I ublinie wpłynął
wniosek przedsiębiorcy o wydanie
pisemnej interpretacji w l yuic at. 1 ustawy O swODOdZIE działalności gospodarczej.
Wnioskodawca wskazał, że umowa o prace na czas określony z powodu zakończenia
rezydentury finansowanej przez Ministerstwo Zdrowia ze środków budżetu państwa zgodnie z
Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20.10.2005r. z pracodawcą tj.
wygasła z dniem lutego 2014r, (okres trwania
umowy 12.2008r- )2.2014r.) W okresie trwania umowy Wnioskodawca był zatrudniony
na etacie lekarza rezydenta wyłącznie w oparciu o przepisy ww. Rozporządzenia Ministra
Zdrowia i z dniem ukończenia określonego tymi przepisami okresu rezydentury umowa
lutego 2014r. została rozwiązana.
Wnioskodawca z dniem ,02.2014r. zareiestrnwał własną działalność gospodarczą pod
nazwą 1 jednocześnie zgłaszając się jako
płatnik składek na ubezpieczenie społeczne z kodem 057000 i opłacając składki na
ubezpieczenie społeczne od zadeklarowanej kwoty nie niższej niż 30% kwoty minimalnego
wynagrodzenia z tytułu rozpoczętej działalności gospodarczej.